הגר"ר אלבז בקריאה להגיע להסכמה: "לא למלחמות"

    מהדורת הבוקר No Comments on הגר"ר אלבז בקריאה להגיע להסכמה: "לא למלחמות"

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז ב"קול חי": "גם כשיש חילוקי דעות, אסור להוביל את זה חלילה למלחמות. צריך לשבת עם הצד השני, ללבן את הנושאים שבוויכוח ולמנוע את הקיטוב בעם. עלינו לאהוב כל יהודי"

    חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב ראובן אלבז צילום: פלאש 90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס קורא להגיע להסכמות עם האופוזיציה על הרפורמה המשפטית. ראש ישיבת אור החיים, הרב ראובן אלבז אמר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי): "אנחנו צריכים להבין יסוד גדול: בכל עידן היו בעם ישראל חילוקי דעות. ודאי שכולם צריכים לחיות יחד ולכבד אחד את השני. המצווה של ואהבת לרעך כמוך – גם כשיש חילוקי דעות. אסור להוביל את זה ח"ו למלחמות".

    "אני מאמין שע"י זה שנשב יחד ונלבן דברים נגיע למקור האמיתי ובע"ה בקרוב יסתיים הקיטוב", אמר הרב אלבז. "אנחנו מרגישים שארץ ישראל מתפתחת ובאים מכל קצוות העולם. אסור לנו ח"ו להפסיק את הזרם הנפלא הזה".

    "בוודאי שצריך לשבת לשמוע את הצד השני", הוסיף. "אני מאמין שכל הקיטוב הזה הוא רק בגלל שבמשך שנים לא שמעו בכלל מה זה אדם חרדי. אנחנו חייבים לאהוב כל יהודי בלב ונפש. גם היהודי הרחוק ביותר".

    בהמשך השיחה סיפר הרב אלבז את סיפור עלייתו לארץ ישראל של רבי חיים בן עטר, ה"אור החיים" הקדוש שהיום חל יום פטירתו: "רבינו חיים בן עטר קיבל מסר משמים לעלות לארץ ולראות את הגאולה. הוא לקח את כל תלמידיו ומשפחותיהם, 30 משפחות. הוא ותלמידיו שרדו את כל הקשיים בדרך. גם כשהגיע ליפו אמרו לו שיש מגפה נוראה בירושלים. הוא נאלץ ללכת לחיפה. הקים את הישיבה שלו בפקיעין. אח"כ היה בטבריה. כשרבי חיים אבולעפיה ראה את אור החיים אמר לו באת להציל את המצב אני רוצה שאתה תקבל את שרביט ההנהגה של העיר טבריה".



    0 תגובות